Mijn nieuwe warmtepomp 200-A stopt met het verwarmen van de boiler als de retour van 60 graden wordt gemeten, dan neemt de electrische verwarming als doorstromer het over. De boiler meet dan ongeveer 50 graden.
Met 3 kW wordt na enige tijd het maximum? van 65 graden aanvoer gemeten. Dan slaat het electrische element enige tijd uit tot ongeveer 63 graden en gaat dan weer aan.
Probleem is dat de boiler dan op 55,5 graden blijft steken en NIET opgewarmd wordt naar 58 graden. Zelfs niet na lang rondpompen van 63-65 graden vanuit de CV.
Wat is dat nu weer?
Gelöst! Gehe zu Lösung.
Über den Parameter 7904 wird die maximale Vorlauftemperatur des Durchlauferhitzers begrenzt. Solltest du diesen Wert anheben, dann nur so weit, wie es auch dein System und die Anlage verträgt. Ansonsten rate ich in jedem Fall davon ab.
Viele Grüße
Flo
Hallo AlbertG,
bitte teil mir die Seriennummer deiner Anlage mit.
Viele Grüße
Flo
7733753202668126
Stell bitte mal die folgenden Parameter ein und teste es anschließend nochmal:
5001: 580
6019: 60
601A: 30
601B: 20
Einige können sich in der zweiten Codierebene befinden. Dafür musst du in der Serviceebene (OK- und Menü) die "OK"- und "Rückstell"-Taste für ca. 4 Sek. gedrückt halten. Anschließend gibst du den Code 344 254 1331 ein. Wichtig! Durch falsche Einstellungen in der Expertenebene kann es zu Geräteschäden kommen.
Viele Grüße
Flo
Heb ik gedaan. Nu even afwachten.
Wat is er nu veranderd? Wat betekenen deze instellingen.
Stonden op 590 en 3x 0
Damit sollte die Warmwasser-Soll-Temperatur erreicht werden, falls ich dein Problem richtig verstanden habe.
Viele Grüße
Flo
Helaas gaat de electrisch backup heater weer uit bij 65 graden aanvoer temperatuur en wordt de boiler niet warmer dan 55 graden.
Dus de aangepaste instellingen helpen niet
Über den Parameter 7904 wird die maximale Vorlauftemperatur des Durchlauferhitzers begrenzt. Solltest du diesen Wert anheben, dann nur so weit, wie es auch dein System und die Anlage verträgt. Ansonsten rate ich in jedem Fall davon ab.
Viele Grüße
Flo