Hello,
I have a Vitocal 222-S heat pump with a Vicare thermostat on each heater. I made a simple time programming:
- 6am - 9am normal mode 21.5°
- 9am - 4pm reduced mode 19°
- 4pm - 9:30pm normal mode 21.5°
- 9:30pm - 6am reduced mode 19°
My question is simple why in reduced mode does my boiler not take into account the 19° setpoint? in the morning when I wake up in the coldest rooms it is 17° with an outside temperature of 7° and also when I come back at 4pm the temperature of my rooms drops below 19° I have the message on the Vicare application "Economic mode. To save energy, your boiler automatically switches to economic mode"
Why does the boiler not wake up once it has dropped below 19° in reduced mode?
Thank you
Guten Morgen,
Ich habe an jeder Heizung eine Vitocal 222-S Wärmepumpe mit Vicare-Thermostat. Ich habe einen einfachen Zeitplan erstellt:
- 6h - 9h Normalmodus 21,5°
- 9.00 - 16.00 Uhr reduzierter Modus 19°
- 16:00 - 21:30 Uhr Normalmodus 21,5°
- 21:30 - 6:00 Uhr reduzierter Modus 19°
Meine Frage ist einfach: Warum berücksichtigt mein Heizkessel im reduzierten Modus nicht den 19°-Sollwert? Morgens, wenn ich in den kältesten Räumen aufwache, sind es 17° bei einer Außentemperatur von 7° und auch wenn ich um 16 Uhr nach Hause komme, sinkt die Temperatur in meinen Räumen unter 19° Ich habe in der Vicare-Anwendung die Meldung „Sparmodus. Um Energie zu sparen, schaltet Ihr Heizkessel automatisch in den Sparmodus.“
Warum wacht der Kessel nicht auf, wenn die Temperatur im reduzierten Modus unter 19° fällt?
DANKE